Kuten Juhana Mainitsi, ykköspendo hinattiin deeverillä Ilmalaan la 27.3.04 Itselläni on havainto tästä yhdistelmästä Kytömaalta jossa se kohtasi Repinin n. klo 15 aikoihin iltapäivällä. Mistäköhän kaukaa pendo tuli dieselin hinauksessa? vaikutelma...
Lue lisää (0 kommenttia)S94 oli n.30 min myöhässä junayksikön numeroa en nähnyt, juna oli perkiössä 16:35. Aikataulun mukaan junan olisi pitänyt olla samassa paikassa 16:05
Lue lisää (0 kommenttia)IC9:n ensimmäinen vaunu oli A40-salonkivaunu.
Lue lisää (0 kommenttia)
Pendolinojen käyttövarmuus ei ole edelleenkään kovin hyvällä tasolla... Tänään 1-pendo ajettiin deeverin hinaamana suoraan Ilmalan huoltohalliin.
Lue lisää ja katso kuvia: //www.seisake.net/havainnot.php
Helsingin Sanomissa oli tänään juttua, että Italia on kiristänyt rajusti turvatoimiaan terrorismin pelossa. Rautatieasemille on asennettu yli 300 turvakameraa ja asemilla partioi 7500 siviilipukuista turvamiestä. Asemilla EI SAA myöskään kuvata....
Lue lisää (0 kommenttia)Tänään Tampereella oli Dv12 2641, joka oli Tpe:n Pv.4 eli nelospäivystäjä, Pv.5 1851 ja Pv.6 1868.
Lue lisää (0 kommenttia)Joensuussa oli jälleen runsaasti Oulussa kirjoilla olevia vetureita, mm. 2662 ja 2663. 2609 on hiljattain saanut uuden maalipinnan.
Lue lisää (0 kommenttia)
Kainuuun Museossa avattu näyttely Kiskot Vievät Etelään (Going by Rails). Näyttelyssä perehdytään Kajaanin rautatieyhteyden 100-vuotiseen historiaan. Ensimmäinen juna puksutteli Kajaaniin 3. kesäkuuta 1904.
Kesäkuun kolmanteen päivään saakka...
P811 ei jostain syystä päässyt lähtemään Jyväskylästä Pieksämäelle päin raidetta 1 pitkin, vaan joutui peräytymään raiteelta 1 ratapihan Oriveden päähän ja jatkoi matkaansa eteenpäin Pieksämäelle raiteen 3 kautta. Venkslailu ratapihalla myöhästytti...
Lue lisää (0 kommenttia)IC2 157:n normaalin rungon perässä oli suljettuina kaksi Ex-vaunua ja kaksi Ein/Eip -vaunua sekalaisessa järjestyksessä. Vaunut olivat ilmeisesti käyneet Turussa huollossa.
Lue lisää (0 kommenttia)Tampereella oli iltapäivällä kaksi Dr16 veturia 2801 ja 2803 matkalla romutukseen. Juttelin paikallisten veturimiesten kanssa ja kertoivat protovetureiden menevän romuiksi alitehoisuuden ja muiden toimimattomien syiden takia joita ei kannata...
Lue lisää (0 kommenttia)Seurasin yhtä pikajunaa jonka numero on P 805. Juna kulki Sr2 parilla Ma-Ke, 1*Sr2 To-Su.
Lue lisää (0 kommenttia)Kyseinen A16 oli tullut Kouvolaan jonkun pikurin perässä Helsingistä, en muista pikurin numeroa..
Lue lisää (0 kommenttia)Sähkötekninen mittausvaunu A16 seisoi eilen Kouvolassa raiteella 9 josta sen haki Sr1 3083 joka liitti sen Helsinkiin menevän P76:n perään.
Lue lisää (0 kommenttia)Satelliittikuulutus toimii takaperinkin: Tiistaina 2.3.2004 K-juna Keravalta 6.13 luuli olevansa N-juna Keravalle. Saviolta lähdettäessä monitori näytti seuraavaksi asemaksi Keravaa. Korsoon tultaessa automaatti kuulutti Korson ja Korson jälkeen...
Lue lisää (0 kommenttia)Dv16 2013 oli saanut komennuksen siirtyä Tampereelta Jyväskylään päivystämään. Kukkopilli soi taas komeasti monen kuukauden tauon jälkeen Jyväskylässä.
Lue lisää (0 kommenttia)
Vuoden ensimmäinen höyryajo toteutuu seuraavasti:
Perjantai 12.03.2004
Veturi Hr1 1021 ja HVM:n vaunut.
Helsinki-Hämeenlinna
Lähtö Hki 10.38
Tulo Hml 12.30
Lähtö Hml 15.53
Tulo Hki 18.18
Ei ole tietoa siitä käännetäänkö veturi Riksussa vai...